tisdag 23 februari 2010

I dare you/ Jag utmanar dig!

I dare you!
To name 7 things about your self.
This is a challenge that I got from Malin R that have the blog "Allt som glittrar är inte swaroski"
Use this application in your challenge...=)


7 things to know about me!

1. My name is Susanne, if I was a boy my parents would name me Torbjörn. (I am a girl, lucky me!)
2. I love snow, I got it in my blood. I was born in Östersund and I get home-sick more than often.
3. I cant spell (as you can see)
4. I have a big furry dog named after Buster Keaton. Crazy funny man.
5. I make jewellery, I try to do other things but I still get back to jewellery making.
6. I love to read, for the moment I am reading Terry Pratchetts books.
7. I live with my sambo Daniel, my daughter Mira and my furry-ball Keaton.

And now I dare- Patricia "En bit paj" Caroline "Kivikross" Maria Andersson "Lady Thirty" Alv "Vilse i bokskogen" Lotta "Drömma = fashion + vintage" Linda Karlsson "LindaMariaKarlsson" Hilda Lancing "Vildamildahilda"

Jag utmanar dig!
Att berätta sju saker om dig själv.
Denna utmaning fick jag av Malin R " Allt som glittrar är inte swaroski".
Använd denna applikation i utmaningen...=)

7 Saker om mig!

1. Jag heter Susanne, hade jag varit en pojke så hade jag hetat Torbjörn. (Jag blev en flicka lyckliga jag)
2. Jag älskar snö, jag har det i blodet. Är född i Östersund och drabbas av hemlängtan stup i kvarten.
3. Jag kan inte stava. (som du ser)
4. Jag har en stor hårig hund döpt efter Buster Keaton, en galen rolig mann.
5. Jag tillverkar smycken, har försökt göra annat men återvänder till smyckes tillverkningen.
6. Jag älskar att läsa och just nu läser jag böcker av Terry Pratchett.
7. Jag bor med min sambo Daniel, min dotter Mira och min pälsboll Keaton.

2 kommentarer:

  1. undrar vad jag skulle ha hetat om jag blev en kille, tror inte att mamma & pappa hade något killnamn som back up - de var säkra på att jag var en tjej :)

    tackar för utmaningen!!!
    jag har rätt nyligen gjort ett inlägg om sju saker, men kanske att det blir ett till inom en snar framtid :D

    ha en finfin helg!

    SvaraRadera